Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przełamujemy bariery!

Drodzy Rodzice

W tym roku włączyliśmy się do akcji społecznej Europejskiego Towarzystwa Dysleksji pt. Przełamujemy bariery!”, mającej na celu zaznaczenie obecności dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, którym to poświęcamy wiele uwagi i troski podczas naszej codziennej pracy. Co prawda diagnoza dysleksji dotyczy dzieci w wieku szkolnym, natomiast wśród naszych przedszkolnych podopiecznych możemy mówić o ryzyku dysleksji.

Czym właściwie jest dysleksja? Są to specyficzne trudności w uczeniu się, obejmujące m.in. umiejętności czytania i pisania.  Dzieci wykazują wówczas trudności zarówno w zakresie wzroku (m.in. spostrzegania, pamięci wzrokowej), słuchu (np. różnicowania dźwięków o podobnej budowie półka-bułka, Tomek-domek, murek-nurek, ale też pamięci słuchowej), jak i sprawności ruchowej (trudności mogą objawiać się w motoryce dużej i małej). Integracja wyżej opisanych umiejętności, umożliwiających efektywną naukę czytania i pisania, jest bardzo trudna, a nierzadko niemożliwa. Przyczyny trudności są złożone, ale faktem jest, że pierwsze sygnały, alarmujące o trudnościach dziecka, pojawiają się na długo przed rozpoczęciem nauki w szkole.

Niestety, trudności w nauce bardzo często przekładają się na relacje rówieśnicze, poczucie własnej wartości, motywację i samopoczucie. Pamiętajmy więc o emocjach dzieci -mogą być dla nich za trudne do udźwignięcia w pojedynkę. Zachęcamy do poszerzania swojej wiedzy i skorzystania z naszej Przedszkolnej Biblioteczki dla Rodziców - https://p59w-wa.wikom.pl/strona/biblioteczka

Nawiązując do założeń planu daltońskiego i rozwijając kompetencje dzieci przygotowałyśmy kąciki tematyczne na korytarzu przedszkolnym. Zabawy i zadania nawiązują do opisanych wyżej obszarów, które stanowią fundament dla dalszej nauki. Zapraszamy Państwa do spędzenia czasu na aktywnym działaniu wspólnie z dziećmi w czwartek 06.10.2022 od godziny 15.30.

Do zobaczenia!