Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc wrzesień

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc wrzesień.

1.Wspomnienia z wakacji.
- Poznawanie nowego otoczenia, zacieśnianie więzi w grupie rówieśniczej.
- Nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i w sytuacjach codziennych.
- Poznawanie różnych sposobów spędzenia wakacji i zalet różnych regionów i środowisk przyrodniczych.
- Dzielenie się wspomnieniami i wrażeniami z wakacji w formie słownej, plastycznej.
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
- Poznawanie zasad zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zachęcanie do przestrzegania umów dotyczących bezpiecznej zabawy.

2. Nasze przedszkole.
- Poznawanie kącików tematycznych, wspólne ich urządzanie, ustalanie zasad dotyczących korzystania z nich.
- Ustalanie podstawowych zasad zachowania w grupie, rozumienie konieczności ich przestrzegania.
- Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji, rozumienie i szanowanie emocji swoich i innych.
- Posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, nad, za, obok, pomiędzy, przy, w środku, poza.
- Poszerzanie doświadczeń matematycznych, motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami.
- Kształtowanie orientacji w schemacie ciała, wskazywanie prawej i lewej strony ciała.

3. Zdrowy, bezpieczny przedszkolak.
- Rozumienie potrzeby dbania o czystość rąk, utrwalanie i przestrzeganie kolejnych etapów mycia rąk.
- Rozumienie działań stosowanych w okresie pandemii, poszerzanie wiadomości dotyczących wirusów i bakterii.
- Aktywny udział w obchodach Dnia Kropki i Dnia Przedszkolaka.
- Utrwalanie elementarnych zasad obowiązujących w ruchu drogowym.
- Poznawanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych, rozumienie, że znaki sygnalizują umowne treści.
-Ćwiczenie orientacji w schemacie ciała, określanie kierunków: w prawo, w lewo.
- Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).

4. Pszczółki- przedszkolaki.
- Czerpanie radości i zadowolenia z przynależności do grupy rówieśniczej.
- Nabywanie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu.
- Poszerzanie wiadomości dotyczących życia pszczół w okresie całego roku.
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, uwrażliwienie na bogactwo i piękno otaczającej przyrody, motywowanie do samodzielnych obserwacji i działań.
- Stosowanie określeń dotyczących kierunku: z prawej, z lewej strony w odniesieniu do własnego ciała.