Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc wrzesień
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc wrzesień.
1.Wspomnienia z wakacji.
- Poznawanie nowego otoczenia, zacieśnianie więzi w grupie rówieśniczej.
- Nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i w sytuacjach codziennych.
- Poznawanie różnych sposobów spędzenia wakacji i zalet różnych regionów i środowisk przyrodniczych.
- Dzielenie się wspomnieniami i wrażeniami z wakacji w formie słownej, plastycznej.
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
- Poznawanie zasad zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zachęcanie do przestrzegania umów dotyczących bezpiecznej zabawy.
2. Nasze przedszkole.
- Poznawanie kącików tematycznych, wspólne ich urządzanie, ustalanie zasad dotyczących korzystania z nich.
- Ustalanie podstawowych zasad zachowania w grupie, rozumienie konieczności ich przestrzegania.
- Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji, rozumienie i szanowanie emocji swoich i innych.
- Posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, nad, za, obok, pomiędzy, przy, w środku, poza.
- Poszerzanie doświadczeń matematycznych, motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami.
- Kształtowanie orientacji w schemacie ciała, wskazywanie prawej i lewej strony ciała.
3. Zdrowy, bezpieczny przedszkolak.
- Rozumienie potrzeby dbania o czystość rąk, utrwalanie i przestrzeganie kolejnych etapów mycia rąk.
- Rozumienie działań stosowanych w okresie pandemii, poszerzanie wiadomości dotyczących wirusów i bakterii.
- Aktywny udział w obchodach Dnia Kropki i Dnia Przedszkolaka.
- Utrwalanie elementarnych zasad obowiązujących w ruchu drogowym.
- Poznawanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych, rozumienie, że znaki sygnalizują umowne treści.
-Ćwiczenie orientacji w schemacie ciała, określanie kierunków: w prawo, w lewo.
- Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
4. Pszczółki- przedszkolaki.
- Czerpanie radości i zadowolenia z przynależności do grupy rówieśniczej.
- Nabywanie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu.
- Poszerzanie wiadomości dotyczących życia pszczół w okresie całego roku.
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, uwrażliwienie na bogactwo i piękno otaczającej przyrody, motywowanie do samodzielnych obserwacji i działań.
- Stosowanie określeń dotyczących kierunku: z prawej, z lewej strony w odniesieniu do własnego ciała.