Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc październik
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik.
1.Drzewo- projekt edukacyjny.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji.
- Doskonalenie umiejętności formułowania pytań.
- Poznawanie lokalnych ekosystemów (las, park, ogród).
- Poznawanie klasyfikacji drzew na liściaste i iglaste.
- Poznawanie nazw wybranych gatunków drzew, rozpoznawanie po liściach i owocach.
- Poznawanie warunków niezbędnych do życia roślin.
- Wielozmysłowe poznawanie drzew.
- Rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych części drzewa.
- Utrwalanie zasad zachowania w lesie oraz sposobów ochrony drzew.
- Kształtowanie postaw proekologicznych.
- Rola drzew w życiu człowieka i środowiska przyrodniczego.
- Rozwijanie twórczego i logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności wnioskowania.
- Rozwijanie umiejętności współpracy i współodpowiedzialności.
- Odzwierciedlanie swoich spostrzeżeń w formie słownej i plastycznej
- Określanie kierunków – wskazywanie prawej i lewej strony w odniesieniu do własnego ciała.
2. Jesień w sadzie i ogrodzie.
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych podczas słuchania literatury dziecięcej o tematyce warzyw i owoców (J. Brzechwa, J. Tuwim, Cz. Janczarski).
Dostrzeganie zawartego w niej humoru, podejmowanie prób recytacji, ćw. pamięci słownej.
- Rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych warzyw i owoców.
- Opisywanie wyglądu, rozwijanie umiejętności swobodnej wypowiedzi na forum grupy.
- Dokonywanie analizy i syntezy sylabowej nazw owoców i warzyw, globalne odczytywanie nazw, rozpoznawanie pierwszej głoski w wyrazach.
- Stosowanie określeń: na, pod, za, obok, pomiędzy, do, w.
- Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów na oko oraz przez układanie elementów w pary, określanie o 1/2 więcej, mniej.
3. Zwierzęta w naszym przedszkolu- patyczaki.
- Wzbudzenie zainteresowanie zwierzętami hodowanymi w przedszkolu.
- Zainteresowanie dzieci hodowlą patyczaków.
- Zapoznanie z tymi owadami, ich potrzebami i wymaganiami.
- Poznawanie ciekawostek przez bezpośrednią obserwację i udział w czynnościach opiekuńczych.
- Utrwalanie kierunków- prawa- lewa strona, prawa- lewa ręka, ćwiczenie orientacji w przestrzeni.