Przełamujemy bariery!
Drodzy Rodzice
W tym roku włączyliśmy się do akcji społecznej Europejskiego Towarzystwa Dysleksji pt. „Przełamujemy bariery!”, mającej na celu zaznaczenie obecności dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, którym to poświęcamy wiele uwagi i troski podczas naszej codziennej pracy. Co prawda diagnoza dysleksji dotyczy dzieci w wieku szkolnym, natomiast wśród naszych przedszkolnych podopiecznych możemy mówić o ryzyku dysleksji.
Czym właściwie jest dysleksja? Są to specyficzne trudności w uczeniu się, obejmujące m.in. umiejętności czytania i pisania. Dzieci wykazują wówczas trudności zarówno w zakresie wzroku (m.in. spostrzegania, pamięci wzrokowej), słuchu (np. różnicowania dźwięków o podobnej budowie półka-bułka, Tomek-domek, murek-nurek, ale też pamięci słuchowej), jak i sprawności ruchowej (trudności mogą objawiać się w motoryce dużej i małej). Integracja wyżej opisanych umiejętności, umożliwiających efektywną naukę czytania i pisania, jest bardzo trudna, a nierzadko niemożliwa. Przyczyny trudności są złożone, ale faktem jest, że pierwsze sygnały, alarmujące o trudnościach dziecka, pojawiają się na długo przed rozpoczęciem nauki w szkole.
Niestety, trudności w nauce bardzo często przekładają się na relacje rówieśnicze, poczucie własnej wartości, motywację i samopoczucie. Pamiętajmy więc o emocjach dzieci -mogą być dla nich za trudne do udźwignięcia w pojedynkę. Zachęcamy do poszerzania swojej wiedzy i skorzystania z naszej Przedszkolnej Biblioteczki dla Rodziców - https://p59w-wa.wikom.pl/strona/biblioteczka
Nawiązując do założeń planu daltońskiego i rozwijając kompetencje dzieci przygotowałyśmy kąciki tematyczne na korytarzu przedszkolnym. Zabawy i zadania nawiązują do opisanych wyżej obszarów, które stanowią fundament dla dalszej nauki. Zapraszamy Państwa do spędzenia czasu na aktywnym działaniu wspólnie z dziećmi w czwartek 06.10.2022 od godziny 15.30.
Do zobaczenia!