Co pływa, co tonie?
Dzień dobry Motylki
Witamy Was w drugim dniu tygodnia. Czy pamiętacie jak on się nazywa? Wczoraj był poniedziałek, a dzisiaj...?
Tak, zgadza się! Dzisiaj jest wtorek.
W tym miesiącu jesteśmy odkrywcami otaczających nas zjawisk, dzisiaj rozpoczynamy naukę i zabawę związaną z… no właśnie! Poproście rodziców o przeczytanie rymowanki i spróbujcie zgadnąć czym będziemy zajmować się w tym tygodniu.
Służy do picia,
służy do mycia,
bez niej na ziemi
nie byłoby życia.
Wiecie już o czym mowa? Tak! To WODA!
A co to właściwie jest? Żeby się tego dowiedzieć przygotujcie (potraficie zrobić to samodzielnie?) szklankę lub kubek (najlepiej przezroczysty) i nalejcie do niego wody. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: jak wygląda woda? Czy ma jakiś kolor? Czy ma smak lub zapach? Teraz kiedy już to wiecie, usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania…
Co wydarzyło się w przedszkolnym ogrodzie?
Jakie przedmioty dzieci wrzucały do kałuży?
Które z nich pływały, a które tonęły?
My, tak jak dzieci z opowiadania, chcemy sprawdzić, które przedmioty, tym razem z naszych domów, będą tonęły, a które będą pływały. Zapraszamy do zabawy!
Instrukcja eksperymentu [.pdf, 4.34 MB]
Do jutra!