Co pływa, co tonie?
Kochane Pszczółki, dzisiaj mamy dla Was eksperyment.
Mamy nadzieję, że udało Wam się wykonać eksperymenty z wodą, które pojawiły się w środę na stronie naszego przedszkola. Dziś kolejna propozycja :) Tym razem sprawdzimy co pływa, a co tonie w wodzie. Do wykonania tego doświadczenia potrzebujecie miskę/naczynie z wodą i różne przedmioty, które znajdziecie w domu np. klocek, moneta, spinacz, mała piłka, kredka, kartka papieru. Wrzucajcie do miski z wodą różne przedmioty i obserwujcie co się z nimi dzieje: które toną, a które unoszą się na wodzie. Jak myślicie, dlaczego tak się dzieje?
Z wykonaniem tego eksperymentu jest dużo fajnej zabawy. Teraz przeliczcie ile przedmiotów wrzuciliście? Ile z nich znalazło się pod wodą, a ile z nich nadal utrzymuje się na powierzchni?
Przygotujcie kartkę papieru (A4) i złóżcie ją na pół wzdłuż dłuższego boku.
Rozłóżcie kartkę i narysujcie kredką kreskę na linii zgięcia.
Na górze jednej części narysujcie łódkę na wodzie, a na górze drugiej rybę, która pływa pod wodą.
Na części z łódką narysuj wszystkie przedmioty, które w twojej misce pływają, a na części z rybą – które zatonęły. Zachowaj te pracę i opowiesz nam jak udał Ci się eksperyment.
Dodatkowo podzielcie na sylaby nazwy przedmiotów, które znalazły się w misce z wodą. Umówmy się, że dzisiaj, każda sylaba, to jeden podskok. Do podziału ilu słów na sylaby starczy Wam siły? :)
Wkładając przedmioty do miski a później wyjmując je z wody postarajcie się wsłuchać w dźwięki, jakie tym czynnościom towarzyszą. Będą ciekawe. Może umiecie je odtworzyć używając własnej buzi czy przedmiotów wokół. Sprawdźcie, czy się da?
Przyjemnej zabawy,
Pani Ola i Pani Kasia